onsdag 7. september 2011

da klokka klang.....

Nytt skole år!

Skolen har startet for lille mann som nå er oppe i 7 klasse.
slet med å ta på bokbind i går.
Glemmer det fra år til år jeg, hvor irriterende det er å få det på.
der stod jeg da  med saks og teip.
Hvilken luring fant opp at skole bøker skal ha på bokbind. dette burde kommet ferdig fra leverandøren.
Slik at hver bok var ferdig beskyttet med tykk plast, før de ble sendt ut til skolene.
Og en ting er de bøkene med tykk perm, en annen ting er de med tynne, tynne permer. gjerne matte og norsk. de ungene skal bruke mest.

Men da ungen til slutt kom inn døra på kvelden, var mamman hans så irritert at hu kjefta på han og 12 åringen måtte legge på senge tøyet sitt selv. Jeg fikk litt dårlig samvittighet, for jeg trodde ikke at han mestret det. Men jaggu hadde han ikke greid det.
Han var mektig stolt og sa at dette var jo faktisk penere lagt på en mitt.
Jeg tittet bort på ham og sa at det var det, og jeg mente det.
i min ungdom utdannet jeg meg til hjelpepleier, jobbet ikke lenge med det, hadde en heller kort karriere, for jeg fortsatte å studere. Men jeg husker vi la på mange senger assa.

i hverfall.... her om dagen går det i sterin lys og nonstopp.
Koppen er fra kremmerhuset, lysene har jeg pimpet selv, men de er fra rema 100.
og lysholderne er fra noe for enhver.
Kjempe godt.
er lenge siden jeg spiste dette, men plutselig så fikk jeg kjempe lyst på nonstopp. minner meg om barndommen min.
Men jeg trodde det var flere sorte i posen, kanskje det var før.


Nyyt dagen i dag.

Klem Camilla.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar